Nezaradené

Čo ste ešte možno nevedeli o piestoch vo Vašom aute

Posted On december 11, 2016 at 1:10 pm by / No Comments

Piesty predstavujú najnamáhavejšiu súčasť spaľovacieho motora. Ich úlohou je roztáčať cez ojnice kľukový hriadeľ a svojim dnom zachytávať expanzný tlak spálených plynov. Čím sa piesty líšia a z čoho sú vyrobené …

Pre začiatok uvedieme niekoľko pozoruhodných hodnôt. Piesty musia byť schopné znášať teploty až 2000 Celzia tlaky 3 až 6 MPa v prípade zážihového motora a viac ako 8 MPa u dieselu. Z toho je zrejmé, že piesty sú namáhané hlavne tlakom a teplotou.

Okrem vyššie napísaného piesty ďalej oddeľujú vo všetkých pracovných cykloch spaľovací priestor od priestoru kľukového hriadeľa. Aby to bolo možné, musia vo valci dobre tesniť. Ale pozor, ak by tesnili príliš, hrozilo by ich zadretie, prípadne prasknutie vinou teplotnej rozťažnosti.

Aby sa zabránilo usadzovaniu karbónu, sú boky piestu často potiahnuté vrstvou teflonu. Piesty sú obyčajne vyrábané zo zliatiny hliníka, horčíka, medi, niklu kremíka. Obvykle sa používa zmes dvoch rozdielnych materiálov z dôvodu zaistenia presnej rozťažnosti v závislosti na teplote.

Aby piest vo valci tesnil ,teda nedochádzalo k úbytku kompresie a zároveň spotreby oleja, je osadený spravidla trojicou piestnych krúžkov. Piestne krúžky musia byt v drážke uložené s istou vôľou, inak by nebola zabezpečená funkcia mazania stien valcov. V miestach, kde vedie takzvaný stierací piestný krúžok, musia byt v pieste vyvŕtané otvory, ktorými sa z drážky odvádza olej.

Dúfame, že sa Vám článok páčil a podporíte ho zdieľaním na Facebooku

https://www.facebook.com/kubooo.sk

Váš tím KUBOOO

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *